Fraktpolicy
1. Introduksjon
Denne fraktpolicyen beskriver vilkårene og betingelsene for frakt og levering av produkter kjøpt fra Webbaz AS ("vi," "vår," "oss"). Ved å legge inn en bestilling på vår nettside, godtar du vilkårene i denne policyen.
Hvis du har spørsmål om våre fraktprosedyrer, vennligst kontakt oss på info@webbaz.no.
2. Fraktdestinasjoner
Vi tilbyr frakt innen Norge og til utvalgte internasjonale destinasjoner. Vær oppmerksom på at enkelte produkter kan ha begrensninger på frakt til spesifikke land eller regioner, og vi kan informere deg hvis din destinasjon ikke kan betjenes.
3. Fraktkostnader
3.1. Innenlandsfrakt (Norge):
Fraktkostnader innen Norge beregnes basert på vekt, størrelse og leveringssted for bestillingen. Fraktkostnadene vises tydelig ved utsjekking før du bekrefter kjøpet.
3.2. Internasjonal frakt:
For internasjonale bestillinger varierer fraktkostnadene avhengig av destinasjon og fraktmetode. Importavgifter, toll og andre gebyrer kan gjelde for internasjonale forsendelser, og disse er kundens ansvar.
4. Fraktmetoder og leveringstider
4.1. Innenlandsfrakt (Norge):
Vi tilbyr standard og ekspressfrakt innen Norge. Estimerte leveringstider er som følger:
- Standard frakt: 3–7 virkedager.
- Ekspressfrakt: 1–3 virkedager.
4.2. Internasjonal frakt:
Leveringstider for internasjonale bestillinger avhenger av destinasjonen og valgt fraktmetode. Estimerte leveringstider vil bli gitt ved utsjekking, men uforutsette forsinkelser i tollbehandlingen kan forlenge leveringstiden.
Vær oppmerksom på at leveringstidene er estimater og kan variere på grunn av faktorer utenfor vår kontroll, som værforhold, forsinkelser hos transportøren eller tollbehandling.
5. Behandlingstid for bestillinger
Bestillinger behandles vanligvis innen 1–2 virkedager etter at bestillingen er lagt inn. I travle perioder eller på helligdager kan behandlingstiden være lengre. Du vil bli varslet hvis det oppstår betydelige forsinkelser i behandlingen av bestillingen din.
6. Spor din bestilling
Når bestillingen din er sendt, vil du motta en bekreftelses-e-post med sporingsinformasjon slik at du kan følge fremdriften til forsendelsen din. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 24 timer før sporingsinformasjonen er oppdatert i systemet.
7. Leveringsproblemer
7.1. Feil eller ufullstendig adresse:
Det er ditt ansvar å oppgi korrekt og fullstendig leveringsadresse. Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller leveringsfeil på grunn av feil eller ufullstendige adresser som er oppgitt ved utsjekking.
7.2. Uavhentede leveranser:
Hvis leveringen forsøkes og pakken ikke blir hentet eller signert for, kan den returneres til oss av transportøren. I slike tilfeller kan du være ansvarlig for eventuelle ekstra fraktkostnader for å sende pakken på nytt.
7.3. Tapte eller skadede forsendelser:
Vi er ikke ansvarlige for pakker som går tapt eller blir skadet under transport. Vi vil imidlertid bistå deg i å sende inn krav til transportøren om nødvendig.
8. Fraktbegrensninger
Enkelte varer kan være underlagt fraktbegrensninger på grunn av størrelse, vekt eller produkttype. I tillegg kan det være juridiske eller regulatoriske restriksjoner på å sende spesifikke produkter til bestemte destinasjoner.
9. Toll og importavgifter
For internasjonale forsendelser kan toll, avgifter og andre importgebyrer påløpe, og disse er kundens ansvar. Tollpolitikken varierer fra land til land, og vi anbefaler at du kontakter ditt lokale tollkontor for mer informasjon om eventuelle gebyrer. Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser forårsaket av tollbehandling.
10. Endringer i fraktpolicyen
Vi forbeholder oss retten til å endre denne fraktpolicyen når som helst uten forvarsel. Eventuelle endringer vil bli lagt ut på denne siden med en oppdatert "Sist oppdatert"-dato. Din fortsatte bruk av vår nettside og tjenester etter slike endringer utgjør din aksept av den oppdaterte policyen.
11. Kontaktinformasjon
For spørsmål eller bekymringer angående frakt, vennligst kontakt oss på:
E-post: info@webbaz.no